postcardsfromx

En vanlig måndag(?)

Publicerad 2011-10-03 22:45:39 i

Jag har så himla många åsikter och tankar, men jag har så himla svårt att formulera dom i ord så att det blir bra. Men då är det tur att jag har Linnea (och massa andra som är lika bra på det) som kan skriva ner det åt mig. Som detta till exepmel. Som jag vill förändra så himla mycket. Detta skrev Linnea om mig, mitt linne och vår dag på stan. Läs och upp till kamp.
"Sen tänkte jag skriva om detta med synen på kvinnor. Igen, jag vet, men detta ska nog bli med en annan vinkel.
Jag tänkte skriva om min dag med Moa.
Hon hade ett urringat linne på sig, ja, jag såg hennes BH från sidan.
Men herregud. Hon blev tutad på och fler män än jag kunde/orkade räkna stirrade på ett inte så välvilligt sätt.
När vi kommer fram till killen som sålde rullorna säger han "jag hade aldrig låtit min dotter gå klädd sådär".
Jag hör mig själv säga "du borde nog dra upp linnet" en gång.
Vad är så fruktansvärt fel med att visa BHn?
Herregud! Vad lever vi i för värld, när en man kan gå med halvt uppknäppt skjorta, men så fort en tjej visar BHn blir det världens uppståndelse?
Jag blir så förbannad.
När ska världen inse att kvinnor inte är objekt och att män inte är djur.
Tjejer har alltid blivit uppfostrade till att klä sig propert och stanna inne på natten.
Män är väl inga djur?
En man borde väl kunna se en lättklädd kvinna utan att behöva våldta henne?
Det är inte en naturlig instinkt att knulla skiten ur varje kvinna som visar hud.
Det är vi som har gjort det till en allmän syn.
Det är vårt fel. Det är våra föräldrars, dagisfröknars och rektorers fel. Det är medias fel.
Men vi måste sluta nu.
Vi måste lära oss att en kropp är bara ett skal.
Att visa min kropp är inte att säga att det är ok för dig att göra vad du med den.
Det är min kropp.
Jag väljer vad jag ska visa, och du borde fan respektera det.
Tack och hej!"
Jag hade inte kunnat säga det bättre själv. Och det är så himla viktigt att folk skriver sånt, att alla blir uppmärksamma och fattar hur sjukt det egentligen är. Här kan ni läsa hela inlägget.
/m

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-10-04 13:11:06

King.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

moa

fitta for fight

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela