postcardsfromx

om att sakna så mycket att man tror att man ska gå sönder

Publicerad 2011-09-01 10:51:02 i

Jag hatar att säga hejdå, men nu har jag klarat av det värsta och på något sätt är det skönt att ha det gjort. Båda mina systrar har åkt iväg. En till Nya Zeeland och en till London. Jag undrar lite hur det ska gå att ha en bultande klump i bröstet som gör ont i ett halvår och hur man ska klara av att gå runt i lägenheten när ögonen börjar bränna varje gång jag ser bilderna på dom. Men så tänker jag att folk förlorar sina käraste varje dag, och vissa kommer inte tillbaka igen. Men mina systrar kommer hem igen, med massa foton, historier, souvenirer och minen som jag ska få se och höra. Och jag är glad att dom åker nu, och att dom inte åkte för ett år sen.
Vinterhalvåret 2010 och våren 2011 var verkligen hemsk, tänker inte skriva om det här men det var verkligen den jobbigaste tiden i mitt liv. Så om mina systrar hade åkt då är jag inte säker på hur det skulle gå. Dom hjälpte mig mer än någon och fanns alltid där och jag känner mig så lyckligt lottad som får ha dom som förebilder. Verkligen, dom är så himla fina och tillsammans blir vi en oslagbar trio. Och dom kommer faktiskt hem igen, men det känns så konstigt att ingen ska bo i deras rum och att ingen kommer sjunga i duschen eller att jag inte kommer ha någon att titta på L word med. Det kommer ta tid att vänja sig, men jag kommer göra det.
Det första jag gjorde när jag kom hem efter att ha vinkat av den sista var att sätta på I will always love you av Dolly Parton och sätta mig på Ylvas säng och gråta, krama kudden och tänka att nej, detta kommer inte gå alls. Men sen insåg jag att jo, det måste det ju. Man får helt enkelt klamra sig fast vid dom andra sakerna man älskar.
Som till exemper sina underbara vänner, rullorna, tänka på slut walk igen, hångla, snurra på de sista parkfesterna innan det blir alldeles för kallt, burra in sig i stora halsdukar, köpa kanelbulle i skolcafét, lyssna på alla bästa låtarna på repeat, titta på alla säsonger av Beverly Hills, gå till ungdomsgruppen varje torsdag och bara vara med personer som får en att må bra, hångla lite, springa i clogs och tunna koftor uppför Torngatan hem till Pablo och se på Fucking Åmål hundra miljoner gånger och sen Eat, Pray, Love för att den får en att må så bra, gråta i kudden när det inte går mer för att det faktiskt är okej att gråta, hålla handen på en kall busshållsplats, hångla, mysa med familjen, fylla sexton, rulla och hångla ännu mer.
Då kommer det gå.
<3
/m

Kommentarer

Postat av: Siri

Publicerad 2011-09-13 10:56:20

Fina fina fina fina! Oj vad jag saknar dig nu. Herregud min lilla syster! aaw. VEM HAR DU HANLGAT MED??? puss alskar dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

moa

fitta for fight

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela