postcardsfromx

tisdag

Publicerad 2011-09-06 14:37:05 i

Hade en tanke i skolan idag att när jag kom hem så skulle jag göra klart matten, sova lite, göra samhällskunskap, baka kanelbullar och lyssna på bra musik. Jag kom ungefär så långt som till datorn för att inse att nej, så kommer det inte bli. Pappa är påväg för att köpa hemköps frysta kanelbullar.. Och matte och samhällskunskap känner inte så lockande nej..
Nu har jag gått i skolan i två veckor och en dag exakt och det känns ju helt galet. Att det gick så fort! Alla säger att det går så himla fort, hela gymnasiesnurret. Men det är svårt att tro på när man är helt i början av resan. Men jag antar att det kommer gå snabbare än högstadiet, som förövrigt gick helt sinnessjukt snabbt. Jag går på Heleneholmsskolan på en samhällslinje med internationell profil. Det innebär att jag får åka till Tahlin i tvåan och i trean får vi åka till antingen Uganda, Indien eller Kambodja. Ganska f1! I alla fall så gillar jag min klass jättemycket. Och skolan är helt underbar. Det känns inte riktigt som att gå i skolan (okej, antagligen för att inget har kommit igång på riktigt än..), för alla är så avslappnade (utom jag som fortfarande är rädd för 2orna och 3orna), och det är så mysig stämning. Antar att det är den omtalade Heleneholmsandan. Längtar så himlans mycket till studenten då det kan bli såhär. Alla vill det nu. Lovar att det snart kommer fler bilder på bloggen, jag vet att det är roligare så.
puss!
/m

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2011-09-06 16:11:25

du är så förbannat fin

Postat av: Elinor

Publicerad 2011-09-06 16:42:43

Dude, du ska bara veta hur awesome jag är IRL!!! TUUUSEN MILJONER GÅNGER bättre.



Nä nu var jag dum. Guuud vad gooose du är, vad syftar du den teorin på?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

moa

fitta for fight

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela